Bila kau Kahwin, Ibu dapat menantu ingatkan boleh Tarik Nafas tapi Rupanya makin teruk

Diposting pada

Assalamualaikum. Saya harap penulisan aku ini dapat menyuntik sedikit kesedaran atau mungkin mengubah sedikit pandangan umum mengenai ‘memantu yang duduk dengan mertua’.

Selalu kita dengar luahan si menantu yang duduk rumah mertua saja kan? Selalu isu yang kita dengar mak mertua cerewet, mak mertua itu, mak mertua ini, ipar duai itu. ipar duai ini. Boleh dikatakan 90% kisah yang saya baca tentang isu ini, negatif ke arah keluarga mertua. Atau mungkin itu sekadar pandangan saya saja?

Kalau ada yg terseksa duduk di rumah mertua, didera dan lain-lain, saya minta maaf terlebih dahulu, mungkin itu salah satu ujian untuk menguatkan anda. Redha, cari jalan penyelesaian terbaik.

Saya juga duduk di rumah mertua sebab suami ada tanggungjawab yang dia perlu selesaikan sebelum kami memilih untuk duduk di rumah sendiri. Kami ada anak, duduk dengan mertua yang ada ramai anak. Ya rabbi, ujian hati jangan ditayan, air mata selalu saja mengalir. Kalau saya tadah, boleh dibuat swimming pool. Tapi alhamdulillah saya sentiasa cuba positif, pandang pada sudut hikmah.

Setakat ini, mak mertua okey dan ada juga hal-hal yang remeh berlaku, saya buat tak tahu saja. Yelah, kita tak boleh harapkan mak mertua layan kita seperti ibu kandung kita. Mana boleh bandingkan adik beradik ipar seperti adik beradik kandung kita. Orang asing, kan. Kita nak terima dalam hidup, memang banyak makan hati.

IBU DIPERHAMBAKAN OLEH KAKAK IPAR

Apa yang saya nak ceritakan ialah tentang kakak ipar saya yang berkahwin dengan abang saya. Maksudnya, menantu kepada mak saya dan mereka tinggal bersama. Saya sebagai individu yang duduk dengan mertua lebih lama dari dia, jadi saya memang faham sangat-sangat dengan situasi dia. Jadi, jangan beri alasan yang tak masuk akal.

Pada mulanya, saya perasan yang ibu saya diperhambakan oleh kakak ipar. Selepas sebulan mereka berkahwin, atas alasan tanggungjawab pada ibu dan ayah,abang saya buat keputusan untuk bawa isterinya tinggal bersama ibu dan ayah. Kami adik beradik yang lain positif dan bersyukur dengan keputusannya. Lagipun ibu dan ayah sudah berusia. Jadi bila abang ada, kami adik beradik yang lain rasa lega.

Tetapi apa yang tidak seronoknya ialah, setiap kali bila saya balik ke rumah ibu di hujung minggu, ada saja cerita yang tidak enak. Saya okey lagi, ingat ibu hanya meluahkan perasaan saja sebab dia dah ada ramai menantu dan macam-macam cerita yang saya dah dengar. Tetapi apa yang kakak ipar saya ini buat memang panas juga.

Sedangkan saya sebagai anak pun tak buat perkara seperti itu pada ibu sendiri, apatah lagi dengan ibu mertua.
Bayangkan, baju suami dia, ibu saya yang basuh, sidai dan lipat. Makan minum suami dia, ibu yang sediakan. Suami dia kerja syif pagi, ibu yang sediakan makanan. Dia? Terbungkang lena.

Soalan yang saya selalu tertanya-tanya, atas sebab apa mereka berkahwin kalau sebelum kahwin ibu saya dah kena buat kerja-kerja itu? Selepas kahwin pun sama, kerja tambahan yang ibu saya dapat.

Baju dia, ibu yang basuh, sidai dan lipat. Makan minum dia, makan apa yang ibu masak. Dia? Alasan kerja syif, tak sempat buat. Balik kerja, letih dan sebagainya.

Satu lagi alasan yang saya tak boleh terima. Dia budak-budak lagi, kahwin muda di usia 21 tahun, tapi tak reti buat kerja rumah. Sebab itu serba serbi nak kena suruh baru buat. Ibu saya kata, ibu kepada kakak ipar pernah pesan anak dia tak reti dan minta ajarkan dia.

Bagi saya, tiada istilah budak-budak kalau dah ada rasa nak berkahwin, kan? Saya berkahwin pada usia 22 okey saja, malah kalau tak reti pun tak adalah sampai seluar dalam saya pun mak mertua yang basuh dan lipatkan. Malulah.
Ibu saya pernah mengamuk sebab dia tak larat sangat-sangat buat kerja rumah yang bertambah-tambah. Dengan sakit, tak larat, dia ingat ada menantu, dia boleh tarik nafas, menantu boleh tolong buat kerja rumah yang mana dia tak larat. Ini tidak, makin teruk pula jadinya. Tahap kesabaran ibu pun dah capai batasannya dan meletup.

Kami adik beradik berbincang dan bagi kata putus, tegurlah si abang ini apa yang patut. Berubah seketika dan kemudian masalah yang sama berlaku lagi sehinggalah kini. Keadaan menjadi semakin teruk apabila dia dah mengandung. Lagilah tak larat nak buat semua kerja.

Bila saya balik kampung, bila sesi luah perasaan sambil lipat baju, akan terjumpa jugalah pakaian luar dalam mereka suami isteri. Bila saya bersuara suruh ibu jangan buat, dia dah tua sebab takut anak menantu dia pindah dan dia buat saja.

“Mak buat mana yang mak boleh. Lagipun depa ada, mak tak sunyi. Lagipun dia kerja je, mak buat. Time dia cuti dia buat juga kadang-kadang,” kata ibu.

Saya tak tahulah sama ada ibu cuma nak sedapkan hati saya. Saya pun mati akal apabila ibu kata begitu. Terima sajalah walaupun tak sedap tengok, kan? Saya luah bukan saja-saja. Saya sedar saya tak dapat apa-apa pun, cuma terpanggil untuk berkongsi dan beri sedikit tips bagi yang bakal berkahwin atau yang sudah berkahwin bercadang duduk di rumah mertua.

Saya tak kata saya sempurna tetapi alhamdulillah bertahun-tahun dah duduk dengan mertua, boleh bertahan, bergelak-gelak di dapur. Okeylah kan?

YANG PEREMPUAN:
1. Kita kalau tak pro buat kerja rumah, jangan malas. Tak pandai dengan malas adalah perkara berbeza. Jangan sampai disuruh baru nak buat. Kalau tak tahu, bertanya. Jangan malu tak kena gaya.

2. Sayang, sayang, sayang, tiga kali saya ulang. Pentingnya rasa itu kita salurkan pada ibu mertua. Macam mana kita sayang ibu kita, macam itu kita cuba sayang ibu mertua walaupun ibu mertua lebihkan anak dia atau menanti lain, kita sayang juga dia sebab itu untuk melatih diri kita untuk ada rasa ikhlas. Saya tak tahu macam mana nak huraikan tetapi saya selalu ingat ini, saya tak sanggup buat ibu saya seperti itu. Takkan saya sanggup buat begitu pada ibu mertua? Dia ibu kepada suami saya, kot?

3. Hati kena ‘sado’ kalau nak duduk di rumah mertua. Seperti yang saya sebutkan awal-awal tadi, nak terima orang-orang asing baik buruk mereka tak senang dan tak cepat. Makan masa dan perlu banyak pengorbanan terutamanya ego. Dengan adik beradik sendiri pun kita banya kterasa hati, apatah lagi orang asing, kan?

4. Ingat, duduklah di mana pun, tanggungjawab sebagai isteri jangan dilupakan. Jangan disebabkan duduk rumah mertua, buat sambil lewa. Mentang-mentang guna mesin basuh yang sama, dapur yang sama, bilik air yang sama, semua nak lumpsum saja. Kena cerdik.

Sediakan bakul asing untuk baju sendiri dengan suami dan anak-anak. Tak nak jadi kuli basuh pakaian orang lain. Basuh baju suami dan anak-anak sendiri sudah. Kalau kerja pun kerja syif, bakul itu letak dalam bilik. Bila-bila ada masa atau bila bakul dah bertimbun, basuh, sidai dan lipat.

Kalau dah melonggok pakaian dalam bakul tuan rumah (ibu mertua), jangan nak salahkan dia sebab rajin sangat tolong basuh baju anak menantu. Dia dah tua, dia rimas tengok benda-benda bersepah.

YANG LELAKI:

1. Kalau ye pun nak bawa isteri duduk di rumah ibu sendiri, jangan sesekali lupa sediakan segala kemudahan untuk isteri melaksanakan tugas dia. Jangan ingat bawa duduk rumah ibu, selesai masalah dan tak perlu sediakan apa-apa. Semua barang ada di rumah ibu sendiri dan gunakan saja, begitu? Senangnya hidup.
Seperti suami saya, dia tak sempurna juga tapi saya puji apa yang betul. Dia dah siap sediakan apa yang saya perlukan sebab dia dah aim bawa saya duduk di rumah ibunya sebelum kami berpindah dan dia akan pastikan dalam bilik dia dah sediakan tempat untuk saya sidai baju kecil, sediakan ampaian yang saya boleh sidai dan tinggalkan baju kalau tak sempat angkat agar tak kena hujan. Malah dia sediakan bakul pakaian untuk kami sendiri. Saya memang hormat dia sebab dia tak lepas tangan.
Dalam bilik kecil kami ini, semua lengkaplah keperluan saya. Walaupun dia belum mampusediakan rumah lagi, dia dah sediakan satu ruang yang selesa.

2. Jadi suami bukan jadi tuan besar pangkat tauliah sendiri ya. ringan-ringankan tulang untuk membantu isteri. Kalau ye pun isteri kerja, tak salah tolong buat kerja rumah. Jangan lepas tangan begitu saja. Jangan fikir bila ibu ada, semua perkara boleh diselesaikan. Kalau beginilah cara pemikiran seorang suami, jangan pernah bangga ada gelaran suami sebab hakikatnya, ‘you are nothing’.

3. Jangan dayus atau takut pada isteri tak kena gaya. Sebagai suami, anda layak menegur dia kalau tindakannya tidak kena. Tegur dengan hikmah, sambil bergurau-gurau ke, jangan asyik memberikan alasan atau buat-buat tak nampak bila perangai isteri tak kena kononnya nak jaga hati sangat.
Jangan sebab sayang isteri, takut isteri sampai rela ibu sendiri terasa hati atau menjadi hamba di rumah sendiri. Fikir-fikirkanlah.

Nak duduk di rumah mertua bukan salah satu jalan mudah. Memang banyak kos yang boleh dijimatkan tetapi perlu beringat, apa yang kita buat pada ibu kita tidak mustahil anak-anak juga akan buat perkara yang sama. Saya sokong pendapat orang agar duduk di rumah sendiri selepas berkahwin, bina rumah tangga sendiri, susah pun tak apa. Tapi kadang-kadang ada keadaan pasangan yang tak boleh duduk asing lagi.

Fikir baik-baik, bertindak baik-baik. Duduk rumah mertua buat cara duduk rumah mertua. Tanggungjawab jangan dilupakan.
Acu via IIUM

repost : detikberita

The forex trading basics you‘ll always need

The beginner strategy is simply the beginning of an entire playing field of trading. From indicators to chart analysis, there are a lot of opportunities to find out and increase your trading.

However, There‘ll continually be a core number of principles you‘ll want to comprehend. Grasping these three basic forex trading concepts lets you make smarter decisions whilst you are trading :

Technical analysis
Money management
Trading psychology
Technical analysis
Technical analysis is really a approach to analysing price movement on the chart to work out possible future price action through the use of stuff like indicators, channels, divergence, and even more. At tradimo, we teach you how you can analyse Japanese candlestick charts using a variety of methods. The strategy you employ will depend in your personal trading style.

For instance, one trader may prefer to make use of moving averages while another may choose to make use of the Fibonacci indicator.

Money management skills
Money management, also called risk management, is really a core concept that protects your trading capital from losing trades. It ought to be section of your trading strategy immediately whenever you begin your trading career.

Money management encompasses concepts like stop losses, scaling in and from trades, and risk to reward. Understanding these methods will help you maximise your profits and avoid losing your trading account.

For instance, most professional traders don‘t advocate risking anymore than 1% to 2% in an account on the single trade. This protects your account from performance downturns and lets you trade safely with leverage.

minimise losses.
Trading psychology
It isn‘t analysis from the markets alone that enables a forex trader to get successful, it‘s the psychology of the trader. By overcoming psychological influences, for example fear and greed, a trader has a far better chance from being successful.

A trader must stick with the rules of the system and never let psychological influences distract them. The trail to becoming a very good trader is certainly not a simple one, however, working over your psychological issues will allow trade having a disciplined approach.

4 Important Trading Skills for Successful Forex Trading

Risk management. Every time you open a trade, There‘s always an opportunity that It‘ll go against you and you‘ll lose your hard earned money. Because of the, you will need to develop risk management techniques that will assist one to do business with the risk to ensure that you’ll have the ability to navigate it successfully. One example of managing risk usually is to limit the quantity of money you‘ll risk per trade to some certain percentage of your respective trading capital. This‘ll limit the quantity of your losses just in case you make unsuccessful trades. In fact this doesn‘t prevent you against increasing the quantity ventured in your trades just in case you feel the marketplace is with your favor.

Developing a trading mindset rather when compared to a gambling mindset. Perhaps one of the worst things which you can perform like a trader usually is to enable your trade run instead of closing it when it begins to reach against you. A trader would accept that the trade is unsuccessful and accept their loss as a gambler would let the trade always run inside the hope that it is going to reverse itself inside the trader’s favor.

Learning patience. It will take time for them to understand how to trade successfully and also the trader should accept this instead of think that after just a few courses, they‘ll be successful directly. Apart coming from the lessons they‘re going to learn coming from the Forex school, they‘re going to even have to invest hours of practice making paper trades before they go and produce actual money trades. It‘s said that it will take 10, 000 hours to get proficient at something, and you will need to insert time needed to develop into an efficient trader since it won‘t happen overnight.

Disassembling the long-term view. Most beginning traders mistakenly believe the hype the currency marketplace is a place where one can have a fortune virtually overnight. Any good forex school will inculcate with their students the fundamental lesson that it will take time in order to make money. Attempting to create a big amount of cash directly inside the markets is allowed to end in disaster unless you’re really lucky. Remember that the best way to earn substantial profits coming from the forex markets usually is to trade using leverage, however this also greatly increases the quantity of money you are able to lose.

5 Skills That Traders Need

There are a lot of routes to becoming knowledgeable trader. When financial firms recruit for trading positions, they are likely to look out for individuals with degrees in math, engineering and hard sciences instead of simply those with finance backgrounds. There‘s also different trading jobs – a number of which require customer facing communication skills around chart savvy. Nevertheless, we’ll look into many of the skills that are needed of traders. (See Trader Vs. Investment Banker : Which Is Right For You? )

Active trading requires a diverse skill set to achieve success, including analytical skills and psychological resilience. if you are curious about learning to be a trader, Investopedia’s Trading for Beginners Course supplies a comprehensive introduction towards the subject. You will learn from basic technical analysis to risk management approaches to over five hours of on-demand video, exercises, and interactive content taught by an experience trader.

Analytical Skill
One skill every trader needs is a chance to analyze data quickly. There‘s a great deal of math associated with trading, though it‘s represented through charts with indicators and patterns from technical analysis. Consequently, traders got to develop their analytical skills to allow them to recognize trends and trends inside the charts.

Research
Traders must have the ideal thirst for further information and also a need to find all of the relevant data that impacts the securities they trade. Many traders create calendars of economic releases and set announcements which have measurable effects upon the financial markets. When you are on top of those information sources, traders can react to new information as the marketplace remains digesting it.

Focus
Focus is really a skill and it also increases the greater traders exercise it. Because There‘s such a lot financial information available, traders need in order to hone in upon the important, actionable data that could affect their trades. Some traders also focus in upon the kinds of securities they trade to allow them to deepen their knowledge of a particular sector, industry or currency towards the point where it becomes a competitive advantage against less specialized traders.

Control
Hand in hand with focus is control. A trader needs to control their emotions and stick to some trading plan and strategy. This really is especially important in managing risk through the use of stop losses or taking profits at set points. Many strategies are made therefore the trader loses just a little in bad trades and systematically gains more about good trades. When traders start getting emotional of their trades – good or bad – strategy goes the window.

Record Keeping
One of the most crucial keys to trading is record keeping. In case a trader records the outcomes of his trades diligently, then improving is just a make a difference of testing and tweaking strategies to get yourself a successful one. It is not easy showing real progress if you‘re keeping accurate records.

The Bottom Line
Skills are learned. With a little bit of effort, traders can increase their analytical skill, research abilities, focus, control and record keeping. The investment of some serious amounts of energy will pay off in better trades.

3 Methods to Improve Your Forex Trading Skills

If you need to become an enormous baller inside the unforgiving playing field of forex trading, you’re gonna need greater than one or two trading tricks your sleeve.

You not just need to understand your strategies like the rear of your respective hand, but you might also need to concentrate on other approaches that can land you pips.

In an effort to sustain your edge, you‘ll need to generate fresh ideas. In trading, this could eliminate the sort of diversifying your skills. Don’t worry, you don’t need to drift too removed from the talents which you already have.

Sometimes all you‘ll need are a couple of tweaks with your habits to locate new opportunities. Listed below are three ideas to help you get started :

1. Look into other time frames
Because the School of Pipsology’s personality quizzes tell you just how you’re each day trader doesn’t mean you have to stick with the shorter time frames on a regular basis.

Some hard core day traders I do know find trades by checking out longer time frames for overall direction. Meanwhile, swing and position traders usually find out about significant levels and adding positions from day trading forex techniques.

2. Try trading other pairs
Think you’ve mastered the behavior of the currency? Why not step it up by trading it against other currencies?

For instance, if you’re the AUD / USD expert among your peers, you are able to try taking a look at AUD / JPY, EUR / AUD, or perhaps other comdoll pairs for trade setups. This manner you’re maximizing your capcapacity to predict the Aussie’s price action, but your trade ideas aren’t limited to a few currency pairs.

3. Be open with other strategies
Expanding your trading skills ultimately boils down for you being open to new strategies. Again, you don’t need to veer removed from the talents which you already have.

If you’re a system trader and you may spot confluences even with your sleep, and then it wouldn’t hurt to undertake out others which have similar concepts.

Discretionary traders in addition have a great deal of room for new ideas and trading opportunities. Think you’re good at spotting trends? Level it up through the use of the STA strategy as well as HLHB Trend-Catcher system !

If you’re designed to trading ranges and you also know when they’re about to interrupt out, then maybe you can give breakout trading an attempt. You may also play around along with skills like good position sizing, trading fakeouts, as well as trading a specific indicator.

The point from the exercise is that you can acquire new weapons with your trading arsenal. Having a foothold in trading is usually a good thing, but you have to develop fresh causes of edge to sustain your advantage.

How We Found the Best Forex Trading

All good forex brokers update account information in real time, display balances, and provides history reports and statements. But exceptional brokers offer trading technology boasting a broader spectrum of features — from alerts to automated trading — helping one to execute simple and advanced trades strategically. To really make it to the highest in our list, forex brokers had the need to provide customizable interfaces and interactive charts. We also wanted technology that’s not desktop-bound. As mobile trading continues to grow, the very best brokerages make high-performance, on-the-go research and trading tools as powerful as traditional platforms. We prioritized brokers staying before the curve with dedicated, well-functioning apps compatible with a number of devices.

On top of these basics, we kept an eye out for responsive client support (how simple can it be to obtain help and guidance when you‘ll need it ) along with introductory incentives (stuff like special offers, free demos, and referral programs ). Both are attractive good top why you should start trading having a given firm, most especially when you’re first starting out. However the standard practices from the brokerage outweigh any first-timer perks over time.

Listed below are a few key features we looked for.
Major Currency Pairs will be the most significant, most traded worldwide currency pairs available via a forex broker. They include currencies coming from the world’s most developed economies including Europe, Japan, Canada, and Australia. A significant currency pair is created when one of these simple currencies is traded against the U. S. dollar. Examples include Euro vs. the US Dollar (EUR / USD ) and also the US Dollar vs. the Canadian Dollar (USD / CAD ). Major Currency Pairs is definitely an important category because these pairs represent the foremost heavily traded and liquid currency markets for just about any forex trader.
Cross Currency Pairs includes secondary currencies traded against one another and never against the U. S. dollar. Examples include Euro vs. the Japanese Yen (EUR / JPY ) as well as British Pound vs. Swiss Franc (GBP / CHF ). Most reputable brokers offer this category of trades, and it’s especially important for any forex trading account denominated inside a currency other compared to the U. S. dollar, or for additional advanced traders exploiting discrepancies between other economies.
Research is definitely an important category for traders attempting to find assistance or seeking confirmation on the trade. Forex brokers provide clients using the resources to comprehend market activity and produce fast, informed choices, with advanced charting capabilities, third-party research, research reports, and market commentary. Some forex brokers also offer admittance to historical data so traders can back-test strategies before allocating real money. (Experimenting with virtual trading, if it’s available, is yet another good method of getting the shape of your toes wet. ) We also wanted to discover educational resources — possibilities to discover forex trading and platform navigation via articles, videos, and webinars. Additionally, the very best forex brokers provide an excellent trading community to facilitate the exchange of trading ideas. Support ought to be available during all trading hours through multiple channels including live chat, email, and phone.
Our Picks to the Best Forex Trading
Best Overall
thinkorswim
A full-service brokerage for savvy investors – trade forex alongside other investment products all from a similar account.

Learn More

Section of TD Ameritrade, that vast online brokerage, thinkorswim enables one to trade forex, stocks, futures, and options all in one account. Save time and will keep abreast of your respective diverse portfolio without having the hassle of switching between windows and platforms. More appropriately, these combined tools can be found through nearly any device. You may also customize alerts for on-the-go trading. One trading perk we’re not seeing : automated trading. That feature is merely available in case you sign up for their newsletters, that focused on options trading.

Thinkorswim sits among the highest forex brokers when it comes to tradable currency pairs, allowing experienced traders or international traders to obtain part of currency fluctuations in additional obscure economies. While thinkorswim supplies a large number of virtual and in-person support (unique amongst online firms ), the complexity of their trading platform can be overkill for beginners. Same goes to the lofty $3, 500 minimum deposit. Take a look at Ally Trading if you’re a forex novice.

Costs and Fees

Forex Trade : $1. 00 + $0. 10 per 1, 000 lot
Forex Trade Cost Type : Flat and pips
Futures Trade : $2. 25 / contract
Minimum Deposit : $2, 000
Options Trade : $9. 99 + $0. 75 / contract
Stock Trade : $9. 99
Trading Details

Clearing Method : Dealing Desk
Maximum Leverage (International ) : 50 : 01 : 00
Maximum Leverage (U. S. ) : 50 : 01 : 00
Others To Consider
Ally Invest
Smart tools for sophisticated trades, without classing out investors a new comer to forex.

Learn More

Ally Invest causes it to be simple to start trading forex even when you’re operating on the budget, providing low minimums and tight spreads. You are able to start trading with just $500 with your account. The smart and streamlined trading interface also causes it to be quick and simple to watch trends and produce trades.

Perhaps one of the best parts about Ally’s trading platform : the intuitiveness of their layout and functions. New investors should often get acquainted with the lay from the land fairly quickly by navigating out coming from the trading panel. The panel also includes shortcuts : buy and sell with one click. When your preferences develop, you are able to customize the design and location to fit your trading style.

While Ally’s price points are perfect for new traders, the educational resources are somewhat lacking. The website can walk you with the basics, but you’ll need to seem elsewhere for courses, videos, and tutorials. You’re also unable to access other investment products inside the same account. Unlike thinkorswim, you’ll need to speak freely and individually access other accounts if you’re curious about trading stocks, options, or futures along with forex.

Recently, Ally has gobbled up a few other key brokerages offering forex : Tradeking and MB Trading. Not an enormous point of consideration when you’re just taking a look at company offerings, but it’s a notable factor when examining financial solidity over the board.

Costs and Fees

Forex Trade : $13
Forex Trade Cost Type : Pips
Futures Trade : N / A
Minimum Deposit : $500
Options Trade : N / A
Stock Trade : N / A
Trading Details

Clearing Method : Straight Through Processing
Maximum Leverage (International ) : 50 : 01 : 00
Maximum Leverage (U. S. ) : 50 : 01 : 00
ATC Brokers
Super customizable and super transparent, a forex brokerage to the serious trader.

Learn More

High-end trading tools and perks that‘ll be attractive to adroit traders, as a non-dealing desk environment. ATC’s Straight Through Processing (STP ) order system posts your order straight to counterparties, taking away the potential of your broker holding a conflict appealing and trading against you. The advanced platform also lets you customize and quickly execute orders, moving between analysis to trading without navigating windows.

ATC provides backtest trading software to operate simulations and testrun strategy, but goes light on other beginner-friendly features. As an example, its high minimum deposit ($5, 000 ) and weak educational resources. Once again, look to Ally Invest for a far more democratic entrance to forex.

Costs and Fees

Forex Trade : $0. 80
Forex Trade Cost Type : Commission
Futures Trade : Contact Company
Minimum Deposit : $5, 000
Options Trade : N / A
Stock Trade : N / A
Trading Details

Clearing Method : Straight Through Processing
Maximum Leverage (International ) : 200 : 01 : 00
Maximum Leverage (U. S. ) : 50 : 01 : 00
Forex. com
A trading platform exclusively for forex. Excellent to the seasoned and specific investor.

Learn More

Editor’s Note : On February 6th, 2017, FXCM reached a settlement associated with the charges brought forth from the National Futures Association (“NFA” ) and also the Commodity Futures Trading Commission (“CFTC” ) to withdraw coming from the US market. A non-binding letter of intent is signed with GAIN Capital Holdings (owner from the retail brand Forex. com ) to transfer all accounts at no expense towards the customer. No date is set to the transition yet.

Powerful tools and robust research make Forex. com a very good choice to the seasoned forex trader. Every small portion the platform and app is customizable, plus provides stellar access towards the Electronic Communications Network (ECN ). The foremost attractive facet of ECN pricing : no middlemen. Lower trading costs and increased transparency will be the results.

Forex. com is a superb option to the dedicated forex trader, but when you’re curious about dabbling in other investment products you’ll need to seem elsewhere.

Costs and Fees

Forex Trade : $13
Forex Trade Cost Type : Pips
Futures Trade : N / A
Minimum Deposit : $500
Options Trade : N / A
Stock Trade : N / A
Trading Details

Clearing Method : ECN
Maximum Leverage (International ) : 50 : 01 : 00
Maximum Leverage (U. S. ) : 50 : 01 : 00
OANDA
Not as transparent as some, but chock-full of helpful tools to test, strategize, and perform trades.

Learn More

OANDA serves the forex trading needs from the inexperienced and also the experts alike, having a choice of user-friendly and robust platforms, desktop and web-based. Both options translate to mobile apps so you’re never far from the investments. Another major bonus : admittance to historical exchange rate data. Backtest strategies before you decide to trade within the largest currency databases over the globe. You may also sign up for the data feed for even deeper analysis.

One downside to OANDA — it’s a market maker. Setting the bid and also the ask price means its protocol stands in opposition towards the open pricing and non-interest conflict in an ECN. However, these pricing mechanisms are almost wholly automated, meaning concerns of partiality are largely unfounded.

Like Forex. com, OANDA doesn’t provide any products to American investors besides forex. If having the ability to diversify your interests while staying inside the same brokerage is vital for you, take a look at thinkorswim or Ally Invest.

Costs and Fees

Forex Trade : $12
Forex Trade Cost Type : Pips
Futures Trade : N / A
Minimum Deposit : $0
Options Trade : N / A
Stock Trade : N / A
Trading Details

Clearing Method : Market Maker
Maximum Leverage (International ) : 50 : 01 : 00
Maximum Leverage (U. S. ) : 50 : 01 : 00

Tinggalkan Balasan

Alamat email Anda tidak akan dipublikasikan. Ruas yang wajib ditandai *